Lifestyle

Martine Tanghe, stad Antwerpen en Zoo populairste ‘merken’ bij holebi’s

[metaslider id=954]

De stad Antwerpen en Martine Tanghe zijn de grootste prijsbeesten geworden op de tweede editie van Pink Brand of the Year, een pop-poll van de holebigemeenschap.

Antwerpen mag zich een jaar lang het populairste merk bij holebi’s noemen, na een online poll waaraan ruim 1200 mensen deelnamen. De stad liet Gent en Studio Brussel achter zich. De bevoegde schepen Rob Van de Velde (N-VA) nam de prijs uiteraard met een enthousiast gilletje in ontvangst. “Dit bewijst dat we als stad een warme bodem zijn voor de holebiscene, en dat er ruimte is voor iedereen om zijn identiteit te beleven.
We gaan dat koesteren en vrijwaren.”

Martine Tanghe klopte Veerle Baetens en Nathalie Meskens als vrouwelijke tv-persoonlijkheid van het jaar. Verrassend, aangezien het VRT-nieuwsanker doorgaans niet met fluoroze laarsjes in gayclubs te spotten is. “Dat is ook niet nodig”, reageert Nicoline Spruyt van organisator Brandhome. “Holebi’s kiezen duidelijk voor authentieke, oprechte merken. Daarin past ook Maggie De Block als populairste politicus. Haar open communicatie wordt gewaardeerd.”

De Antwerpse Zoo werd uitgeroepen tot attractiepark van het jaar. “Hartverwarmend”, reageerde woordvoerster Ilse Segers. “De Zoo is een van de weinige plekken waar mensen van alle kleuren, achtergronden en culturen van hetzelfde genieten: de natuur. We zijn blij dat ook een subgroep als de holebi’s dit waardeert. En bij ons mogen regenboog- T-shirts uiteraard wel.”

Andere prijsbeesten waren Matthias Schoenaerts (mannelijke tvpersoonlijkheid), Duvel (speciaalbieren), cuberdons (streekproduct), Canvas (tv-zender) en Hooverphonic (Belgische muziekband).

rALi

Bron : Gazet Van Antwerpen

Geef een reactie